McDonald’s: İsrail boykotu satışlara zarar veriyor
McDonald’s satış hedefine ulaşamadı ve hedefi tutturamamakla İsrail’in Gazze’deki savaşını suçladı. Şirket, aynı mağazadaki satışların üç ayda yüzde 3,4 arttığını, bu rakamın analistlerin yaklaşık yüzde 4,9’luk artış beklentisinin altında olduğunu söyledi.
Şirketin finans müdürü Ian Borden, savaşın fast food devinin 2023 yılının son çeyreğinde bölgedeki kazançlarını etkileyeceğini söyledi. “Önemli ölçüde etkilendik”söylenmiş.
McDonald’s CEO’su Chris Kempczinski, üç ayda bir yapılan konferans görüşmesinde yatırımcılara şunları söyledi. “Bu savaşın McDonald’s’ın Orta Doğu’daki şubeleri üzerinde devam eden etkisi cesaret kırıcı ve asılsız.”söz konusu.
CEO Kempczinski, “Açıkçası en önemli etkiyi Orta Doğu’da görüyoruz.”dedi ancak Malezya ve Endonezya gibi büyük Müslüman pazarlarındaki müşterilerin de boykot nedeniyle uzak durduklarını kabul etti.
Müslüman tüketiciler uzak duruyor
Fast food zincirinin prestij kaybı, önemli Müslüman toplulukların olduğu her yerde hissediliyor. Yetkililer, Fransa gibi Müslüman nüfusun yoğun olduğu Avrupa ülkelerinde de bazı etkilerin görüldüğünü kaydetti.
Şirket, savaştan kaynaklanan satış kayıplarına ilişkin rakamı açıklamayı reddetti ancak yatırımcılara şunları söyledi: “Etkinin önemli olduğu sonucuna varabilirsiniz”açıklama yapıldı.
Fast food devine karşı boykot çağrıları Ekim ayında, İsrail şubesinin Gazze saldırısına katılan İsrail askerlerine binlerce bedava yemek bağışlayacağını duyurmasının ardından başladı.
McDonald’s İsrail de “Filistinli örgütlere”katkıda bulunma hakkında “yalan haber”Kendisi de söylediği haberi öfkeyle yalanladı.
Pek çok Arap ülkesindeki şubeler, tüketici tepkisini savuşturmak umuduyla İsrail şubesinden uzaklaştı ve bazıları Gazze’ye insani yardım bağışı yapacağını duyurdu.