Ekonomi

Citi Anketi: Amazon ve Walmart’ta Ev Harcamalarında Keskin Artış

Citi tarafından yapılan yeni bir anket, ev geliştirme sektörü için cesaret verici eğilimleri ortaya koyuyor. Banka, bulgularına göre müşterilerin ev projelerine ısrarla yatırım yaptıklarını ve ev ürünleri için kaynak olarak Amazon (NASDAQ:AMZN) ve Walmart’ı (WMT) giderek daha fazla tercih ettiklerini bildirdi.

Citi Araştırma İnovasyon Laboratuarı ile birlikte çalışarak yaklaşık 1.500 katılımcıdan yanıt toplayan Citi analistleri, “Anket bulguları, projelere başlama niyeti ve evler için harcanan para konusunda iyimser” diyor.

Anket, katılımcıların %74’ünün geçen yıl en az bir ev tadilatı gerçekleştirdiğini, %63’ünün ise önümüzdeki yıl bir projeye başlamayı planladığını ortaya koymuştur. Bu oranlar bir önceki yıl olan 2023 ile tutarlıdır ya da bir miktar artmıştır.

Proje üstlenmenin temel nedeni temel onarım ve bakım olmaya devam etmektedir; ancak, evlerini satışa hazırlamak veya mülklerinin değerini artırmak için iyileştiren bireylerin sayısında küçük bir artış vardır.

Geçen yıl için bildirilen ortalama 10.677 dolarlık harcama ile ev geliştirme işlerine harcanan para miktarının bir yıldan diğerine marjinal bir artış gösterdiğini görmek de umut vericidir. Harcamalardaki en önemli artış, yıllık geliri 50.000 ila 99.000 $ arasında değişen kişiler arasında kaydedilmiştir.

Geleceğe bakıldığında, anket katılımcılarının %84’ü ev tadilatı için yaptıkları harcamaların önümüzdeki yıl değişmeyeceğini ya da artacağını öngörüyor. Anket, bir önceki yıla kıyasla harcamalarda %4,7 oranında bir artış öngörüyor.

Anket ayrıca profesyonel yardım almayı tercih edenlerin sayısında da mütevazı bir artışa işaret ediyor; bir önceki yıl olan 2023’te %41 olan bu oranın bu yıl %44’ü uzman tutmayı planlıyor.

Bununla birlikte, ankette gözlemlenen en önemli değişim, Amazon ve Walmart’ın ev geliştirme malzemeleri ve dekorasyonu için tercih edilen perakendeciler olarak artan popülaritesidir.

Citi analistleri, “Hem AMZN hem de WMT bu yılki ankette önemli popülerlik artışları yaşadı” diyor. Bu eğilim, bu büyük perakendecilerin ev geliştirme pazarının giderek artan bir bölümünü ele geçirdiğini gösteriyor.

Anket ayrıca, ev tadilatı ürünleri satın alma konusunda Home Depot’un (HD) Lowe’s’a (LOW) kıyasla tutarlı bir şekilde tercih edildiğini, %62’nin HD’yi %38’in LOW’a tercih ettiğini ortaya koyuyor. Bu tercih, 2023 yılında bildirilen rakamlardan biraz daha belirgindir.

Bu makale AI teknolojisinin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiştir ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Ek ayrıntılar için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

altinekinhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Yeşilbağlar Escort
Yavuz Selim Escort
Karacaköy Escort
Yavuz Selim Escort
Satmazlı Escort
Konaklar Escort
Aşık Veysel Escort
Harmantepe Escort
Çanakça Escort
Talatpaşa Escort
Akşemseddin Escort
Kemalpaşa Escort
Şerifali Escort
Kemalpaşa Escort
Esentepe Escort
Aşağı Dudullu Escort
Mevlana Escort
Orhangazi Escort
Barış Escort
Kanlıca Escort
Sultançiftliği Escort
Sinanoba Escort
Mehmet Akif Escort
Kazım Karabekir Escort
Mahmutbey Escort
Hadımköy Escort
Başıbüyük Escort
Alibeyköy Escort
Yeşilpınar Escort
Maden Escort
Osmanağa Escort
Beylikdüzü Escort
Kozyatağı Escort
Görele Escort
Bostancı Escort
Ortaçeşme Escort
Cumhuriyet Escort
Şifa Escort
Muratpaşa Escort
İncirtepe Escort
Bahşayiş Escort
Hallaçlı Escort
Çiftlik Escort
Mehmet Akif Escort